"http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd"> brmarine.dk

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Velkommen til/Welcome to

 

BR Marine Service and

Yachtmanagement

 

 

 

Vi tilbyder: 

 

  • At sejle din nye båd hjem
  • At flytte din båd
  • At give dig sejlundervisning
  • At give dig undervisning i Navigation på alle niveauer**
  • At være medsejlende skipper
  • At være behjælpelig med at vælge den rigtige båd til dit formål
  • At være behjælpelig med at finde havneplads i Sydeuropa
  • At være behjælpelig med at anskaffe navigationsudstyr
  • Ruteplanlægning***

 

Om os

Yachtmanagement

Fordele ved bådtransport

Hvorfor bruge os..

Før vi sejler..

Services

Kontakt os

Gode links

Video og billeder

FAQ om bådtransport

Aktiviteter i 2012

 

** Yachtskipper 3, Yachtskipper 1.

*** For eksempel til Grækenland

 

Elektronik i båden

 

Lidt om overvejelser før køb af udstyr
Der er mange ting man bør overveje. F.eks. Hvor langt væk vil man gerne sejle, anløbes fremmede havne i udlandet kan der være udstyr som ikke er godkendt der. Sejler man så langt fra land at VHF radioen ikke kan række, bør man overveje Iridium satellit telefon, en EPIRB der kort fortalt er en nødsender, hvis signaler dels opfanges af satellitter og dels sender den på Flyenes nødfrekvens og kan dermed hurtigt fortælle hvor man er i tilfælde af havari – eller med andre ord udstyr der sikrer en f.eks. i nødstilfælde.

De fleste sejlere holder sig til de Danske farvande med afstikkere til Tyskland og Sverige. Et essentielt spørgsmål er om man vil have udstyr af samme fabrikat eller om man vil starte f.eks. med en sejlpakke bestående af log, ekkolod og vindinstrument og bare have muligheden for at udvide med autopilot, GPS, Søkort plotter, AIS, RADAR, måske Satellit TV og Internet etc. Det kunne også være at man sætter stor pris på et udbredt service netværk. Eller man er træt af kabler og gerne vil have muligheden for at flytte instrumenterne efter behov – f.eks. til kapsejlads og ferieturen hvor behovet og placering af instrumenter kan være forskelligt. Prisen afhænger ikke altid af ydeevnen. Spiller prisen en stor rolle bør man se på den samlede pakkepris selvom man kun skal bruge et enkelt instrument i første omgang. Ofte kan de mest almindelige instrumenter være billige – mens der kan være stor prisforskel på de dyrere komponenter som autopilot, plotter etc.

internet og telefon.

Flere og flere lystbåds ejere har behov for at kunne flytte ”kontoret” med på båden. Mange har muligheden for at arbejde hjemmefra og en del benytter båden som et flydende kontor. Ligesom for TV er der flere muligheder for at Få internet ombord. Det billigste er, at benytte de efterhånden mange muligheder for Hot Spots i havnene.

Har man behov for at kunne komme på nettet i alle havne kan GPRS via mobil telefonen eller et speciel kort der indsættes i Pc’en være en mulighed Endelig kan Internet forbindelsen etableres via Satellit TV downlinket. Kort fortalt sender man anmodningen om at se siderne via mobil telefonen, et GPRS kort eller er man til havs via f.eks. en Fleet (satellit telefon og dataforbindelse) – downlinket kommer via TV satellitten – f.eks. Hybrid.
Det betyder en hastighed lig en bredbåndsforbindelse.

 

Links til importører/producenter af det mest almindelige udstyr.

Raymarine, Geonav, M-tech VHF:
www.raymarine.com
www.aagehempel.dk

Simrad:
www.simrad.dk

Garmin, Eagle, Lowrance:
www.fairpoint.dk
www.lowrance.com

Silva:
www.silva.se

KVH:
www.kvh.com

EPIRB

Nyhed: Sailor EPIRB, et must hvis man skal blot lidt længere væk.
Det er en ”nødsender”, helt vandtæt, med interne batterier. Den er programmeret med bådens MMSI nummer. Hvis båden springer læk f.eks. pga. en påsejling tager man EPIB’en med i redningsflåden og tænder den. Efter få minutter er hjælpen på vej. En udløst EPIRB pladsbestemmes v.hj.a. dopplereffekten, så positionen hurtigt er fastlagt indenfor 3 sømil.
Dette sker fra COSPAS/SARSAT satellitterne. Samtidig udsendes pejlestreger på 121.5 MHz (luftfartens "kanal 16"). Endelig udsendes et skarpt stroboskoplys, så EPIRB'en kan ses i usigtbart vejr med det blotte øje, når hjælpen er kommet tættere.

EPIRB står for Emergency Position Indicating Radio Beacon.

SAILOR EPIRB findes i to varianter - en til manual udløsning i cockpittet og en med hydrostatisk udløser til anbringelse på en sådan måde, at den kan flyde frit op, hvis det værst tænkelige måtte ske.

SAILOR EPIRBs er naturligvis godkendte til brug i alle typer skibe og både, herunder som lovpligtigt GMDSS udstyr i SOLAS-konventionsskibe.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

mmm